domingo, 28 de febrero de 2010

GIPUZKOAKO FORU ALDUNDIAREN ADIERAZPEN INSTITUZIONALA

GIPUZKOAKO FORU ALDUNDIAREN ADIERAZPEN INSTITUZIONALA

Espainiako Auzitegi Gorenak 6934/05 errekurtsoan emandako epaiaren bidez espainiako bandera jartzera behartu du Gipuzkoako Foru Aldundia herritarren borondatearen aurka. Epaia betetzean, Foru Aldundiak ondorengo adierazpena helerazi nahi die herritarrei: Herri bat herri da, iragan eta etorkizun, osatzen duten pertsona gehienek ala sentitzen dutenean. Ikur bat ikur da: logo, ohial zati, margo. Gertatu ohi da ikurra herri baten ametsaren sinbolo izatea. Orduan baliagarri da, gutasunaren sentipen txikien piztaile delako, ez gehiago. Gerta liteke ikurra herriaren ametsaren sinbolo ez izatea. Indarraren legez eta legearen indarrez ezarria izatea. Orduan ere baliagarri izan liteke, inposaketaren sinbolo bihurtzen baita, bizilegezko gabezien gogoratzaile. Bandera espainiarra zigor mehatzupean ezarritako sinboloa da Gipuzkoako erakunde nagusian. Gipuzkoar gehienon nahiaren aurka eta beren ordezkarien erabakimenaren kontra jarria dago. Herritarren borondatearekiko errespetu falta da, askatasunez erabakitzeko eskubidearen ukapena. Horra bada bandera, egoeraren ikur, jarri duenak berak jarri nahi ez duen ohial. Haizeak ironiez darabil.

Donostian, 2010eko otsailaren 27an

DECLARACIÓN INSTITUCIONAL DE LA DIPUTACIÓN FORAL DE GIPUZKOA.

El Tribunal Supremo español, por sentencia dictada en el recurso 6934/05, ha obligado a la Diputación Foral de Gipuzkoa a colocar la bandera española, en contra de su voluntad. Al cumplir dicha sentencia, la Diputación Foral quiere hacer llegar la presente declaración a los ciudadanos y ciudadanas: Un país es un país, con su pasado y su futuro, cuando la mayoría de las personas que lo constituyen lo sienten como tal. Un símbolo es solo un símbolo: un logo, una porción de tela, unos colores. En ocasiones, las enseñas se convierten en símbolos del anhelo de un pueblo. Es entonces cuando cobran utilidad, al convertirse, sencillamente, en activadores de sentimientos propios de identidad. Cabe también que las enseñas no representen los anhelos de un pueblo, sino que sean impuestas por la ley de la fuerza, por la fuerza de la ley. También entonces cumplen su función, pues se convierten en símbolos de la imposición, recordatorios de las carencias de nuestra convivencia. La bandera española es un símbolo impuesto bajo amenaza de sanción en la institución superior de Gipuzkoa. En contra de la voluntad mayoritaria de los gipuzkoanos y gipuzkoanas, en contra de la capacidad decisoria de sus representantes. Ello constituye una falta de respeto a la voluntad popular, una negación del derecho a decidir libremente. He ahí la bandera, símbolo de esta situación puesta por quien no desea hacerlo, a la que el viento ondea con ironía.

En Donostia, a 27 de febrero de 2010

viernes, 26 de febrero de 2010

SMS, telefono bidez “Txotx”

http://andoaindik.blogspot.com'tik hartua



Gipuzkoako sagardotegien gida eskuko telefonoetan eskuragarri

Gipuzkoako Sagardogileen Elkarteak eskuko telefonoan eramateko 2010eko Txotx

aplikazioa prest du.

Edozeinek bere mugikorrera jaisteko moduko gidaliburua da lau hizkuntzatan garatua; euskara, gaztelania, ingelesa eta frantsesa. Eskuko telefonoan eramateko informazio praktikoa eskaintzen du, paperik eraman beharrik gabe eta argibide guztiak unean bertan ezagutzeko aukerarekin. Behin eskuko telefonoan gordeta dagoela, behar den momentuan ireki eta

kontsulta egin ahal izateko dago, inongo gasturik sortu gabe.

Gida honetan erabiltzaileak hamaika datu eta informazio praktiko aurki ditzake; Gipuzkoako Sagardotegien Elkarteko 57 sagardotegien zerrenda eta kokalekuak mapa interaktibo baten gainean, sagardotegi bakoitzari buruzko informazioa...,Guztia era txukun eta ikusgarrian antolatua.

Aplikazioa telefono mugikorrera jaitsi ahal izateko, Sagardogileen Elkarteak bide desberdinak

eskura jarri ditu; erabiltzaileek mugikorrean kargatzeko aukera desberdinak izan ditzaten.

• Bluetooth bidez

Dohakoa da; Sagardogile Elkartean bertan (Astigarraga – Nabarra Oñatz 7, Behea) telefonoan

Bluetooth-a piztuta, modu errazean jaso liteke.

• Internet Mugikorra http://txotx.batuin.mobi

Munduko edozein txokotan izanik, gida jasotzeko bidea “Internet mugikorra” da, eskuko

telefonoaren nabigatzailean helbidea sartuta. Operadoreak kasuan kasu ezarririko konexio tarifa ordainduta, jaso daiteke.

SMS, telefono bidezko mezua“Txotx” 5195ean

SMS bidez ere aukera badago “TXOTX” hitza 5195 telefono zenbakira bidalita hain justu (0.15 euroko kostua du + BEZa + operadoreek ezarritako tarifa).

Markel Olano GROSeko BATZOKIAN

Gaur , Ostirala, Otsailak 26 Markel Olanok eta Xabier Barandiaran Hitzaldi bat emango dute GROSeko BATZOKIAn
GAIA KULTURA POLITIKO BERRIA

Esan beharrik ez dago denok gonbidatuta gaudela/zaudetela.

Hoy 26 de Febrero tendremos un charla coloquio con Markel olano y Xabier Barandiaran en el Batzoki de GROS
TEMA NUEVA CULTURA POLITICA

jueves, 25 de febrero de 2010

IMPONDRÉIS PERO NO NOS CAMBIARÉIS

EUSKARAZ



Urnietako zinegotzi eta 2011tik aurrera Urnietako Alkatea izango den Maribel Vaquero Monteroren
gutun hau argitaratzen dugu gaur.

Jarrai lanean Maribel eta Alkatetzan ikusiko zaitugu.

Urnietako herria zai daukazu




Maribel Vaquero Montero

EAJko legebiltzarkidea eta Urnietako zinegotzia

IMPONDRÉIS PERO NO NOS CAMBIARÉIS

Tres décadas después de que las Cortes españolas aprobaran la Ley del uso de la bandera de España y de otras banderas y enseñas, ha llegado el tiempo de la imposición de la mano del Tribunal Supremo español. Ciertamente, no nos pasa desapercibido el momento en que fue aprobada la mencionada ley: era el año 1981. Es el año en que se dio el intento de golpe de Estado tras el cual comenzó la involución política para diluir nuestra identidad nacional y anular el hecho diferencial vasco. Y en esas estamos treinta años después. Ahora se trata de imponer, con atrevimiento, la bandera de España en el edificio de la Diputación de Gipuzkoa.

No nos engañan las invocaciones a la pluralidad ni al acuerdo entre diferentes. La bandera de España “simboliza la nación” y es “signo de la soberanía, independencia, unidad e integridad de la patria y representa los valores superiores de la Constitución”. Aquí no cabe una pluralidad de naciones diferentes ni acuerdo entre ellas. Sólo existe una nación, la española, y su símbolo es la bandera rojigualda. Es por ello que ocupará “lugar preeminente” entre las restantes enseñas. Nos hallamos ante una concepción hegemónica del Estado, que sólo admite la existencia de la nación española, de su soberanía y unidad indisoluble, a la que se han de someter el resto de pueblos con conciencia nacional. Por ello se impone esta bandera dominante. Pues bien, aquí está la fuente del conflicto político entre Euskadi y España. Y la imposición de la bandera roja y amarilla no hará más que mantener viva en la conciencia de la mayoría de los gipuzkoanos y gipuzkoanas la injusticia e indignidad de una mentalidad nacional hegemónica española.

Avancemos un paso más en lo que viene siendo una estrategia de décadas, como señal de que el españolismo ha tolerado mal esta realidad llamada Euskadi o Euskal Herria. Si se niega la existencia de algo, no se combate contra ello. Por ejemplo, si se da por hecho que no existen las hadas o las lamiak, no se diseña una estrategia para derrotarlas y erradicarlas. Sería absurdo. Del mismo modo, cuando se niega la existencia de otra personalidad nacional que no sea la dominante, en buena lógica, no se hace nada para combatirla. Pero en nuestro caso no es así. Nos hallamos ante un pensamiento que niega la existencia del pueblo vasco a sabiendas que ello no es verdad, ya que se dedica a combatir lo que niega que existe. Lo ataca mediante un programa contranacionalista que busca diluir y erradicar la existencia de este pueblo y de una conciencia ciudadana con personalidad propia que reclama su derecho a decidir, a poder concretarlo y ejercerlo. La imposición de la bandera española en la Diputación de Gipuzkoa y otras instituciones vascas no es más que parte de ese diseño contranacionalista. Entra dentro de su programa de normalización: la seña de identidad de Euskadi, y de Gipuzkoa, ha de ser la igualdad. Basta de diferencias, fuera el hecho diferencial vasco. Igualdad, defienden Patxi López y el PSE junto al PP. Que nuestras instituciones sean iguales a las instituciones de otras autonomías a los ojos de los ciudadanos: bandera española en el centro y el resto a un lado u otro. La misma foto en todos los lugares.

Lo decía recientemente nuestro Diputado General, Markel Olano: “la pretensión máxima del Partido Socialista y del Partido Popular es la de convertir a Euskadi en una mera autonomía. No consideran a Euskadi como sujeto a respetar sino como sujeto a transformar”. Desean el cambio total, como ha manifestado una voz de la asociación para la ciudadanía y libertad: “Necesitamos un cambio no sólo de Gobierno, sino ideológico y civil. Desde el PNV y sus representantes ante el pueblo no compartimos este pensamiento por injusto, al ser agresivo hacia nuestra personalidad, lesivo para nuestros derechos de ciudadanos y de comunidad, obstáculo para una paz verdadera y una auténtica normalización política.

En medio de esta operación de cambio hemos sido convocados por el Diputado General para este sábado 27, a las 11:00 de la mañana, ante el palacio de la Diputación Foral para mostrarnos “de pie en tierra vasca”, en respuesta a la imposición de la bandera española en contra de nuestra voluntad mayoritaria. Alguien, de pura indignación, puede estar tentado a no acudir. Yo sí iré. Indignada, pero acudiré. Lo haré para decirles que por mucho que impongan sus símbolos en el exterior de la Diputación, no conquistarán su interior donde nuestros diputados, con Markel Olano a la cabeza, gobernarán Gipuzkoa con conciencia nacional vasca. Impondrán sus símbolos pero no cambiarán nuestra identidad: somos pueblo vasco, somos Euskal Herria.

INPOSATU BAI BAINA ALDATU, EZ GAITUZUE ALDATUKO

CASTELLANO


Urnietako zinegotzi eta 2011tik aurrera Urnietako Alkatea izango den Maribel Vaquero Monteroren
gutun hau argitaratzen dugu gaur.

Jarrai lanean Maribel eta Alkatetzan ikusiko zaitugu.

Urnietako herria zai daukazu



.

Maribel Vaquero Montero

EAJko legebiltzarkidea eta Urnietako zinegotzia

INPOSATU BAI BAINA ALDATU, EZ GAITUZUE ALDATUKO

Hiru hamarkada igaro dira Espainiako Gorteek Espainiako bandera eta beste ikurren erabilerari buruzko legea onartu zutela. Orain iritsia da bandera espainiarra inposatzeko garaia, Epaitegi Goren espainiarraren aginduz. Ez da ez hutsaren hurrengoa aipatutako legea onartu zuten unea: 1981.urtea, Estatu kolpearen ahalegina burutu zuteneko urtea, alegia. Orduantxe hasi zen inboluzio politikoa gure herri-nortasuna urardotzeko eta euskal berezitasuna deuseztatzeko. Eta horretan gara hogeita hamar urte eta gero. Orain, lotsagabekeriaz eta ausarkeriaz datoz Espainiako bandera Gipuzkoako Diputazioan inposatzera.

Ez gaituzte engainatuko aniztasunaren eta desberdinen arteko akordioen aipamenekin. Espainiako banderak “nazioa sinbolizatzen du” eta “[Espainiako] aberriaren subiranotasun, independentzia, batasun eta osotasunaren zeinu da eta Konstituzioaren balio gorenen ordezkaria da”. Hemen ez dago lekurik nazio desberdinen aniztasunerako ezta beren arteko akordiorako ere. Nazio bakarra existitzen da, espainiarra, eta bere sinboloa da bandera hori-gorria. Horregatik, gainerako ikurren artean “leku nagusia” hartuko du. Estatuaren ikuskera hegemonikoa ageri da hemen: nazio espainiarraren existentzia bakarrik onartzen du, bere subiranotasuna soilik aitortzen, bere batasun urraezina onesten, eta horri makurtu behar zaio nazio-kontzientzia duen herri oro. Horregatik inposatzen dute bandera menperatzaile hori. Hain zuzen ere, hementxe dago Euskadiren eta Espainiaren arteko gatazka politikoaren iturburua. Bada, bandera hori-gorriak gipuzkoar gehienen barnean bizirik gordeko du espainiar hegemonia nazionalaren mentalitatea zuzengabea dela eta duintasuna zanpatzen duela.

Goazen aurrera urteotako estrategia aletzen, ikusiz zein era txarrean eraman duen espainolismoak Euskadi edo Euskal Herria izeneko errealitate hau. Zerbait denik ukatzen bada, ez dago zertan borrokaturik existitzen ez den horren kontra. Adibidez, egiatzat hartzen bada lamiak ez direla existitzen, ez da estrategiarik antolatzen haiek garaitu eta suntsitzeko. Zentzugabekoa litzateke. Era berean, pentsatzen bada ez dagoela beste nazio-nortasunik nagusia salbu, zentzuzkoa da ez ezer egitea haien aurka. Baina gure kasuan ez da horrela. Ikusten dugu euskal herriari izana ukatzen diotela: ez dago euskal herririk; baina hori diotenak jakinaren gainean daude hori ez dela egia; izan ere, jo eta su dabiltza ez den horren aurka borrokan. Egitasmo kontranazionalista darabilte herri hau itxuragabetu eta desegiteko, herritarren nortasun berezia galtzeko, erabakitzeko eskubidea eta eskubide hori zehaztu eta burutzeko ahalmena aldarrikatzen duen kontzientzia ahuldu eta ezerezteko. Bandera espainiarra Gipuzkoako Diputazioan eta beste erakundeetan inposatzea aipatutako diseinu kontranazionalistaren urrats bat besterik ez da. Pentsaera honen normalizazio-asmoan sartzen da: Euskadiren nortasun seinalea, eta Gipuzkoarena ere bai, berdintasuna izan behar da. Utikan desberdintasunak, kanpora euskal berezitasuna. Berdintasuna, diote Patxi Lopezek eta PSEk, PPrekin batera. Gure erakundeak izan daitezela beste autonomietako erakundeen berdinak herritarren begietara: espainiar bandera erdian eta gainerakoak ezker-eskuinera. Alde guztietan irudi bera.

Ez da esan zaharra gure Diputatu Nagusia, Markel Olano: “Euskadi autonomia huts bilakatzea da Alderdi Sozialistaren eta Alderdi Popularraren xede nagusia. Ez dute Euskadi aintzat hartzen, ez baitute jotzen begirunea zor zaion subjektutzat baizik aldatu beharreko subjektutzat”. Alegia, erabateko aldaketa nahi dute, Hiri-libertateak elkarteko ahots batek dioenez: “Ez bakarrik Gobernu aldaketa, baizik aldaketa ideologikoa eta zibila behar ditugu”. EAJ eta bere herri-ordezkariok ez gatoz bat pentsamendu bidegabe horrekin, gure nortasunari eraso egiten diolako eta gure herritar- eta herri-eskubideei kalte, egiazko bakea lortzeko oztopo delako eta benetako normalkuntza politikorako eragozpen.

Aldaketa operazio honen baitan, Diputatu Nagusiaren deialdi bat jaso dugu herritarrok eta herri-ordezkari garenok: datorren larunbat honetan, hilak 27, goizeko 11:00etan, Gipuzkoako Diputazioaren aurrera joateko, “eusko lur gainean zutunik” erantzutera gehiengoaren borondatearen aurka bandera espainiarra inposatuko digutelako. Norbaitek, suminaren suminez, izan dezake ez joateko tentazioa. Ni joan egingo naiz. Haserre, baina joango naiz. Bilkura horretan izango naiz esateko inposatuko dizkigutela beren sinboloak Diputazio-jauregiaren kanpoaldean, baina ez dutela Diputazio barrua konkistatuko eta menderatuko. Barruan, hor ariko dira gure diputatuak, Markel Olano buru dutela, Gipuzkoa gobernatzen euskal nazioaren kontzientziak eraginda. Inposatuko dituzte beren ikurrak baina ez dute aldatuko gure nortasuna: gu euskaldunak gara, Euskal Herrikoak.

martes, 23 de febrero de 2010

ANDOAINgo BATZOKIA ELKARTEA SARITUA GIZATASUN SARIAREKIN

Aiurri aldizkariak antolatuta,laugarren urtez, otsailak 26an arratsaldeko 19:30etan , Asteasuko udaletxeko ikus-entzunezko gelan, burutuko da aurtengo Aiurri Aipamen berezien sari emate ekitaldia.

Beterri-Aiztondo eskualdeko herrietan txandaka hezur- mamitzearen formulari jarraiki, Asteasun egokitu da aurtengo saioa.

Urtero legez, lau sari banatuko dira,kultura,kirola,ohorezko ibilbidea batetik eta ANDOAINGO BATZOKIA ELKARTEARI emango zaion GIZATASUN SARIA bestetik.

2009ko GIZATASUN SARIA ANDOAINGO BATZOKIA ELKARTEARI ematea erabaki du AIURRI AIPAMEN BEREZIKO mahai batzordeak.

Elkartearen talde eragileak jardunaldi gastronomikoak izeneko ekimena abian jarri zuen 2009ko udazkenean. Ideia berri horretan parte hartzera elkarteko ateak zabaldu zizkieten herriko elkarte guztiei,eta denen parte hartzea lortu zuten. EZBERDINEN ARTEKO ZUBI LANA EGITEA ESKERTU BEHAR ZAHIE, epai mahaiaren ustez.

Irakurle oro, Beterri –Aiztondoko biztale,abertzale eta JELtzale oro dago gonbidatuta ekitaldira.Sari banaketaren ostean,ohi denez,luntxa izango da

P.D.1 AIURRIko lagunei adierazi nahi diegu, BATZOKIAELKARTEKO ATEAK BETI DAUDELA ZABALIK ALDENIK ALDE.

Saria ulertu liteke Elkarte guztiak batzea lortu izanagatik eta ez ateak zabaltzeagatik

P.D.2 Nola liteke aldizkari batek GIZATASUN SARIA banatu eta berak photoshopa erabili mantaletako EUZKO ALDERDI JELTZALEAREN anagrama kentzeko

LOTSIK EZ DEZUE !!!

Dena den, ZORIONAK ANDOAINgo BATZOKIA ELKARTEARI

P.D.3 Ni ez nitzake saria jasotzea joango

DENA DEN

ZORIONAK ANDOAINgo BATZOKIA ELKARTEARI

lunes, 22 de febrero de 2010

¡QÚE PENA DE 10 AÑOS!


¡QÚE PENA DE 10 AÑOS!
Juan Jose Ibarretxe Markuartu



Han pasado ya más de diez años -mayo de 1999- desde que Batasuna firmara en Ajuria Enea con "luz y taquígrafos", hecho insólito hasta entonces, un acuerdo político con el PNV, con EA y conmigo como Lehendakari. Ahora parece reiterativo, entonces tenía ribetes históricos por lo que la izquierda abertzale suscribía en el documento y porque se comprometía a dar apoyo al Gobierno vasco durante aquella legislatura, con todo lo que esto significaba en el discurso tradicional de la izquierda abertzale.

Después vino la ruptura de la tregua por parte de ETA, noviembre de 1999, y de nuevo apareció el sufrimiento infinito, la decepción, los asesinatos, la extorsión, las amenazas, el túnel oscuro sin salida y sin fin. Y aquel acuerdo que con tanta ilusión y pasión habíamos trabajado quedó roto, hecho añicos por la ceguera política y la falta de humanidad de ETA y por el silencio de Batasuna.

El compromiso de Batasuna con la política, y sólo con la política y la democracia, me parecía entonces -hoy también me lo sigue pareciendo- clave, y por eso me empleé a fondo en la consecución de aquel acuerdo, que consideraba, por un lado, una condición sine qua non para aceptar el apoyo de Batasuna al Gobierno vasco y, por otro, un paso fundamental y básico para que con toda normalidad se pudiera dar la colaboración política entre partidos nacionales vascos. Como, de hecho, hoy se produce la misma normalidad en el Gobierno vasco entre partidos nacionales españoles.

Por todo ello, en estos días que hablamos del compromiso con las vías políticas que Batasuna hace en su documento Zutik, me parece oportuno recordar -a veces tenemos memoria frágil- los compromisos que los firmantes, PNV-EA-Batasuna-Lehendakari, recogimos en aquel acuerdo:

Primero. Reiteramos nuestra apuesta inequívoca por las vías exclusivamente políticas y democráticas para la solución del conflicto de naturaleza política existente en Euskal Herria.

Segundo. En consecuencia, y atendiendo al escenario de ilusión y esperanza suscitado en la sociedad vasca tras la iniciativa de ETA del pasado mes de setiembre, abogamos por la desaparición plena de todas las acciones y manifestaciones de violencia.

Tercero. De acuerdo con el presente marco de principios políticos y conscientes de que durante el desarrollo del proceso abierto pueden producirse dificultades, asumimos la obligación de afrontarlas, comprometiéndonos a que todas las energías, iniciativas y respuestas sean canalizadas a través de procedimientos estrictamente democráticos, y a hacer que desaparezcan definitivamente todo tipo de acciones y reacciones vulneradoras de derechos individuales y colectivos.

Han pasado diez años. ¡Qué pena! Diez años perdidos para al final volver a decir lo mismo. Reconocer que sólo hay un camino: las vías pacificas, la política y la democracia. Eso sí, diez años que no han pasado en balde para nadie. Y, especialmente, para todas las personas que han visto cómo la sangre de sus seres más queridos volvía a teñir de desolación el futuro y las esperanzas.

En estos diez años, ETA, tras dos oportunidades para dar fin a la violencia, ha vuelto a atentar, ha vuelto a matar, pero ha cosechado una rotunda y definitiva derrota ante la sociedad vasca. Harta de su inhumanidad sin límite. Hace diez años ETA estaba habilitada como negociador por el Gobierno español presidido por Aznar. Hoy su prepotencia y su soberbia la colocan fuera de cualquier escenario político de negociación y, lo que es peor, arrastra en su caída (aunque eso nunca le ha preocupado demasiado) a Batasuna a la clandestinidad política.

En estos diez años, Batasuna ha pasado de ser un importante jugador político (tercer partido en el Parlamento Vasco con 14 escaños, por delante del PSE y por detrás de PNV y PP) a tener la mitad de importancia política (7 escaños en las elecciones del 2001, cuando ETA ya había roto la tregua) y, finalmente, ha pasado a no tener representación como consecuencia de la Ley de Partidos en el actual Parlamento. Y no se nos olvide que siendo José Luis Rodríguez Zapatero presidente, y estando el PSOE y la ya ilegalizada Batasuna (ETA siempre como telón de fondo) en pleno proceso de diálogo y negociación, cerraron la puerta a Aukera Guztiak, pero permitieron que se presentara EHAK, que obtuvo una representación de nueve parlamentarios/as.

La conclusión es evidente: a Batasuna las vías políticas, los momentos de tregua y negociación, le dan crédito. La violencia de ETA le ha supuesto alejarse de la sociedad vasca, cuando no la práctica desaparición de la escena política.

En estos diez años, además, hemos vivido y padecido muchas cosas. De un lado, la falta de compromiso efectivo y creíble de Batasuna con las vías exclusivamente políticas y democráticas, falta de compromiso notoriamente amplificado por la actitud dirigente de ETA con sus llamadas al orden a la izquierda aber-tzale, cuando no sonoras desautorizaciones a sus líderes. Y, de otro lado, la avispada conducta política del PP y del PSOE, que han utilizado las leyes sin recato para llevar el agua a su molino. O, si se quiere, utilizando fórmulas de ingeniería política de Jaime Mayor Oreja para perfeccionar la alternativa.

Lo cierto es que por unas cosas u otras, o mejor dicho por las dos a la vez, la conclusión es muy sencilla: Sin variar la sociedad vasca y mediante "una decisión judicial" -como dijo Miguel Sanz-, los escaños nacionales vascos que había en el Parlamento Vasco hace diez años eran 41 (21 PNV + 6 EA + 14 EH), y los que hay hoy son 35 (30 PNV + 4 Aralar + 1 EA).

Todo ello a pesar de que la mayoría política del país sigue siendo de sensibilidad nacionalista vasca -el Gobierno del PSE y el PP está formado de espaldas a la mayoría social y política de la sociedad- y de que el Partido Nacionalista Vasco ganara de largo las elecciones del 2009, con el mejor resultado en unas elecciones autonómicas desde su escisión.

A todo esto habría que añadir que hace diez años Batasuna tenía representación, voz propia, en Bruselas, condición que inmediatamente perdió. Y la perdió por el derrumbe electoral que sufrieron, porque a aquellas elecciones europeas, que fueron después de las autonómicas, sí pudieron presentarse.

En definitiva, que en estos diez años y en Europa, Batasuna ha pasado de tener voz y voto a que el Tribunal Europeo de Derechos Humanos haya confirmado el proceso de ilegalización de HB, EH y Batasuna y, con ello, se ha confirmado la denominada teoría de la exclusión política.

No me parece mal lo que Batasuna dice en su documento Zutik y me parecen bien las exigencias de más claridad que reclaman los partidos nacionales vascos en caso de atentado (injerencia) de ETA.

Las vías políticas y democráticas eran el único camino entonces y lo son ahora. ¡Qué oportunidad malogró ETA hace una década! La sociedad vasca, entonces como ahora, exige que no vuelva a ocurrir siempre lo mismo. ¡Qué pena de diez años!

LARUNBATEAN, OTSAILAK 27, DENOK DONOSTIAra

Joan zen azaroan, 6934/05 epaiaren bitartez Auzitegi Gorenak Gipuzkoako Foru Aldundiari agindu zion Espainiako bandera jartzeko. Auzitegi Gorenaren arabera, bandera “Aldundiaren eraikinaren kanpoaldean jarri beharko da, eta beste batzuekin batera dagoenean leku nabarmena eta gainerakoen aldean ohorezkoa emango zaio”.

Agindu hau dela-eta, diputatu nagusiak adierazpen instituzionala irakurriko du jende aurrean,

Diputatuen Kontseiluak gaiari buruz hartutako erabakiaren berri emanez.

Markel Olano, Diputado General, nos convoca a expresar nuestro desacuerdo ante la imposición de la bandera española.

El pasado mes de noviembre el Tribunal Supremo ordenó a la Diputación Foral de Gipuzkoa la colocación de la bandera española a través de la sentencia 6934/05. Según la decisión del Supremo, dicha bandera “deberá ondear en el exterior del edificio de la Diputación y ocupar cuando concurra con otras banderas, un lugar destacado visible y de honor respecto de las otras”.

Dada la existencia de esta orden, el diputado general realizará una lectura pública de la declaración institucional en la que se determinará el posicionamiento del Consejo de Diputados a este respecto.

LARUNBATEAN DENOK DONOSTIAra

GORA EUZKADI ASKATUTA!!

jueves, 18 de febrero de 2010

Egunkaria'ren itxieraren VII. urteurreneko ekitaldia Andoainen


Egunkaria'ren itxieraren VII. urteurreneko ekitaldia Andoainen


Martin Ugalde Kultur Parkean, 12:00etan hasita. Deialdia irekia da. Egunkaria-ri elkartasuna agertuko diote eta auzipetuen absoluzioa eskatuko dute. Han izango dira, besteak beste, Aizpea Goenaga, Uxue Alberdi, Mikel Astarloza, Xabier Mendiguren Bereziartu, Igor Zalakain, Ramon Labaien eta Maddalen Iriarte, eta ekarpenak egingo dituzte, nork bere erara. Auzipetuetako batek hitza hartuko du.

INFORMAZIO GEHIAGO

miércoles, 17 de febrero de 2010

"Egunkaria Eguna" Andoainen, kazetaren itxieraren 7.urteurrenean

"Egunkaria Eguna" Andoainen, kazetaren itxieraren 7.urteurrenean

Andoain eta beste hainbat herritan egingo dira ekitaldiak, Egunkaria-ren itxiera salatzeko. 2003ko otsailaren 20an itxi zuen kazeta Guardia Zibilak, Juan del Olmo Espainiako Auzitegi Nazionaleko epailearen aginduz.

Otsailaren 20an, larunbatarekin, egun osoko jaia egingo da Andoainen Egunkariaren alde.

EGITARAUAREN AURRERAPENA

12:00 Kantu jira Goikoplaza inguruan.

16:00 Haurrentzako tailerrak.

17:00 Judoa, pilota.

18:00 Abesbatza, musika banda, trikitilariak, bertsoak, txalaparta...

19:00 Erromeria. Sagardoa,pintxo eta talo jatea.

22:00 Kontzertua hiru talderekin. Gaztetxea.

ELKARTEEN PARTE HARTZEA

Andoaingo elkarte gastronomiko askoren parte hartzearekin osatuko da arratsaldea.

Elkarteek jakiak prestatuz eta haiek eskainiz parte hartuko dute. Horien salmentatik ateratzen dena Egunkariaren epaiketaren gastuak finantzatzeko baliatuko da.

Ekimenean Irunberri, Santa Krutz, Zumeatarra, Batzokia,

Ontza eta Errekaburu elkarteek parte hartuko dute.SANTA AGEDAKO

HAUTESKUNDEAK 1.977 ......

HAUTESKUNDEAK 1.977 ......

Ibarretxe 2008ko ekainak 27, Jaurlaritzan

Zabaldu.com